8 september, 2020

ÅTGÄRDER OCH TIPS

Fotoklubbens aktiviteter påverkas så klart också av coronavirusets framfart. Ganska många medlemmar tillhör själva riskgrupper eller har närstående i riskgrupper. Det lilla vi kan göra från vårat håll för att bidra och minska risken för smittspridning är att helt enkelt inte träffas.

Klubbträffar och utflykter kommer genomföras som planerat med hänsyn till rådade riktlinjer och med åtgärder för att minimera smittspridning

———————————
Hemsidan, nyhetsbrevet och Facebook kommer hållas uppdaterade med information.

Är man förskansad till sitt hem så ta tillvara på situationen! Återupptäck din fotoutrustning som legat och samlat damm alldeles för länge.
Testa produktfoto eller makro-fotografi, om du har ett objektiv för det ändamålet. Kanske bygga en egen lightbox, såsom vi gjorde på en klubbträff häromåret.

Porträtt eller studiofoto är också superbra foto-aktiviteter man kan testa på om man är hemma. Hitta ett lämpligt offer, kanske ett husdjur eller en bättre hälft. Leka med olika ljussättningar, antingen naturligt ljus från fönster eller testa med olika lampor du har tillgängligt hemma.

Passa på och läsa och hitta inspiration! Finns hur mycket material som helst på nätet, eller har du kanske fotoböcker liggandes hemma som du aldrig riktigt kommit dig för att läsa än?

Umgås digitalt! Nu när vi ska minimera mänsklig kontakt så är det tur att vi åtminstone kan hålla kontakten digitalt. Gå med i någon grupp, såsom tex Fotoklubbens Facebook-grupp, den är öppen för alla och är du fotointresserad är det också ett plus. Finns många community-sidor man kan besöka, som t ex; Flickr1x500pxFotosidan, för att nämna några.

Ta hand om er och var rädda om varandra!