RSF: Exponera! Nr 9 / 2022

Exponera! Nyhetsbrev från Riksförbundet Svensk Fotografi

Det nya medlemssystemet är lanserat i beta-version
RSF:s nya medlemssystem, som på sikt kommer erbjuda många nya funktioner och förenklade procedurer, finns nu tillgängligt att testa för de som önskar. Vi kommer från och med nu att hantera bilduppladdning av alla tävlingar etc som arrangeras av RSF, vilket ni som lämnat in till FIAP 21 st Nature Biennial redan märkt – tack för er feedback! (Bilduppladdningen till biennalen stänger imorgon vid midnatt, så än finns det möjlighet att lämna in.)
Du som önskar testa systemet och är mottagare av detta nyhetsbrev, kan smidigt skapa ett konto här. Om ni som klubb skulle vilja prova att administrera ert medlemsregister i systemet, skicka ett mail till info [at] svenskfotografi.org så berättar vi mer, samt ger access till dessa funktioner.

Hyr en fullutrustad fotostudio i centrala Stockholm
RSF har tecknat samarbete med företaget City Studios Sweden AB som har en fullutrustad fotostudio i centrala Stockholm. Utrustning som blixtar, bakgrunder, filmljus och tillbehör ingår. Ta med din egen kamera. Komma-igång-hjälp erbjuds också. Mer information finner du här.

Inbjudan till RSF Klubbtävling 2022
För sjunde året i rad välkomnar vi våra medlemsklubbar att skicka in bilder till RSF Klubbtävling. Varje klubb får delta med 10 bilder, se regler via länken ovan. I år kommer vi att ha ett förenklat inlämningsförfarande jämfört med tidigare år, med stöd av vårt nya medlemssystem. Sista dag för uppladdning är 31 oktober.

Inbjudan till Nordiskt Fotomästerskap Bildspel 2023
Nordiska Förbundet för Fotografi – NFFF inbjuder till ytterligare en ny aktivitet: Nordiskt Fotomästerskap Bildspel. Sista datum för inlämning är den 31 januari 2023. Inbjudan hittar du här.

Även Inlämningen till Nordiskt Fotomästerskap Kollektion/Serie 2022 pågår just nu, till och med 15 september.

Har du många Accept och Awards i salonger med FIAP patronage?
Då kanske du också tänker söka FIAP-utmärkelse i år. Monica Wennblom, RSFs utlandsansvarige, ger dig stöd i att utforma din ansökan på bästa sätt. Läs mer här.

7th Nordic International Digital Circuit 2022
Nordiska Förbundet för Fotografi – NFFF arrangerar årligen en internationell fotoutställning med bedömning i de fyra Nordiska länderna, en s k circuit, med godkännande av FIAP, GPU, ISF och ICS förutom från de fyra Nordiska landsförbunden. Sista datum för inlämning är den 31 oktober. Info finner du här tillsammans med katalogen från 2021 i PDF-format.